Ce este cifoscolioza?

Image             Image

Cifoscolioza este o deficienta combinata a coloanei vertebrale, rezultata din asocierea incurbarii colanei in plan frontal, scolioza, si cea in plan sagital, cifoza. Cele doua curburi se agraveaza reciproc. Cifoza agraveza gibozitatea scoliotica, in special prin cresterea gibozitatii costale. Scolioza agraveaza cifoza prin asimetria functionala a muschilor spatelui. Perioada in care se observa cel mai bine deficienta este cea pubertara, ca apoi sa se accentueze catre adolescenta, daca este trecuta cu vederea.

Cum ne evaluam copiii?

Cel mai vizibil este atunci cand il punem sa isi aplece in fata trunchiul si observam o lipsa de mobilitate si incubarea foarte mare a spatelui, in zona toracelui (coastelor). Putem observa asimetrie intre partea dreapta si stanga sau doar curbura accentuata.

O alta evaluare este ridicarea pe varfuri cu mainile in sus. Astfel observam curbura din zona toracelui ce se pastreaza, ea in aceasta pozitie ar trebui sa fie estompata.

Indicat este sa fie evaluat de un medic ortoped sau de medicul de familie, dar atunci cand aveti o suspiciune, cele doua teste va pot ajuta.

Daca este stabilit diagnosticul de cifoscolioza, copilul sau adultul trebuie sa inceapa kinetoterapia. Va urma un program de exercitii fizice specifice, care ii va corecta sau dupa caz, ameliora, deficienta existenta.

2 gânduri despre „Ce este cifoscolioza?

  1. Copilul meu de 11 ani avea dureri de spate si am facut o radiografie toraco-lombara la indicatia medicului ortoped.In urma radiografiei a primit rezultatul de minima cifoscolioza toracala dextro -conexa, fara rotatie in ax. Intrebarea mea este daca aceste modificari pot da dureri, pentru ca copilul meu tot acuza aceste dureri, mai ales pe partea dreapta.

    • Chiar azi am fost si eu la ortoped.Am cifoscolioza si din aceasta cauza am si eu dureri.Doctorul mi-a recomandat fizioterapie,masaj si gimnastica medicala.

Lasă un răspuns

