Necesitatea activitatii sportive

Dintotdeauna omul a dus o lupta continua cu procesele de degradare ale organismului. A incercat sa se preocupe de prevenirea precoce a imbatranirii. Se incearca prin diferite metode (medicamentoase, cosmetice, chirurgicale) profilaxia imbatranirii. Fiecare om este diferit si factorii de mediu il influenteaza mult in ceea ce priveste starea de sanatate si de aici procesul de senescenta. Trebuie sa punem accentul si pe zestrea genetica, dar de ce uitam de activitatea fizica?
Lipsa de miscare accentueaza procesele de atrofie musculara, scade mobilitatea articulara, scade rezistenta organismului. Este foarte important sa prevenim aparitia acestor elemente negative adoptand pe tot parcursului vietii, nu numai dupa o anumita varsta, un regim de viata sanatos atat alimentar, cat si bazat pe activitate fizica. Intotdeauna trebuie sa tinem cont de specificitatea varstei si conditia fizica momentana.
Ce se intampla in timp cu organismul nostru?
– apare o usoara scadere in inaltime, iar oasele isi pierd din rezistenta si tind sa se fractureze usor;
– muschii isi pierd din volum si astfel se atrofiaza, devenind mai putin elastici si rezistenti;
postura corporala de modifica in totalitate ca urmare a celor spune mai sus, forma fizica scazand treptat;
– aparatul cardio-vascular se adapteaza din ce in ce mai greu la efort;
activitatea cerebrala se desfasoara din ce in ce mai lent, apar tulburari de dispozitie, stari de melancolie, oboseala accentuata, nervozitate.
Cele mai castigate sunt persoanele care imbina judicious munca intelectuala cu cea fizica. Ele sunt ferite atat de problemele fizice care apar odata cu inaintarea in varsta, cat si de cele psihice ce se accentueaza in timp.
Nu trebuie sa fii descurajat daca nu ai inceput sa practici o activitate sportiva din copilarie sau tinerete, oricand poti pregati organismul pentru acest lucru. Este important sa incepi cu activitati specifice varstei si astfel organismul treptat se adapteaza. Efectele se simt inca de la inceput, manifestandu-se prin buna dispozitie si apoi prin cresterea rezistentei la efort. Astfel se observa efecte pozitive la toate nivelele.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s