Sindromul de tunel carpian

Tunelul carpian este o formatiune anatomica la nivelul pumnului, prin care trece un nerv foarte important, nervul median, dar si tendoanele muschilor flexori si teaca lor sinoviala.

In cazul in care nu exista un traumatism direct la nivelul mainii care sa produca aparitia sindromului de tunel carpian, o predispozitie la aparitia lui o au persoanele care stau foarte mult la birou in fata calculatorului.

Tunelul carpian este o formatiune anatomica la nivelul pumnului, prin care trece un nerv foarte important, nervul median, dar si tendoanele muschilor flexori si teaca lor sinoviala. Cand acest tunel este comprimat, asupra nervului median se exercita in mod gradat presiune. Compresia nervului median produce simptome ca amorteala, tremuratura si slabiciunea musculaturii de la nivelul mainii. Pe langa compresia nervului median, apare blocarea fluxului sanguin in zona, edem si impreuna concura la aparitia ischiemiei nervoase.

Se recomanda folosirea unor orteze pentru incheietura mainii sau in cazuri mai grave atele. Ortezele se fixeaza in pozitie neutra, adica incheietura mainii sa stea intinsa, si sa-i permita cat mai putin sa faca miscare de flexie sau extensie.

Exercitii pentru prevenirea si/sau ameliorarea sindromului de tunel carpian:

– inchideri si deschideri de pumn;
– rotari la nivelul pumnului, intr-un sens apoi in celalalt sens;
– folosirea unei mingiute de cauciuc sau burete ce poate fi cuprinsa in palma: se strange si se relaxeaza;

Cele mai indicate exercitii sunt cele efectuate in apa calduta. Se recomanda a se efectua o data sau de doua ori pe zi, in functie de senzatia dureroasa.
Cand durerile sunt persistente se recomanda folosirea unui unguent antiinflamator si efectuarea de sedinte de fizioterapie.