Sarcina si metoda Pilates

Exercitiile fizice fac minuni in timpul sarcinii, pregatesc corpul pentru nastere, intarind muschii si alinand cu mult durerile dinaintea si din timpul nasterii.

Metoda Pilates asociata kinetoprofilaxiei sarcinii reprezinta sistemul ideal de exercitii usoare si eficiente pe care il pot folosi femeile in perioada sarcinii si in lunile de dupa nastere, pentru a-si recapata conditia fizica. Foarte recomandate in timpul sarcinii, exercitiile Pilates sunt un tip de exercitii fizice usoare, cu impact redus asupra organismului, de aceea sunt considerate una dintre cele mai bune forme de gimnastica pentru o femeie insarcinata.

Exercitiile Pilates ajuta la intretinerea si imbunatatirea starii muschilor abdominali si ai celor ai bazinului, nu sunt numai un tip de exercitii recomandate in timpul sarcinii, ci pot fi si foarte avantajoase pentru orice perioada si orice varsta.

Exercitiile pot fi adaptate fiecarui stadiu al sarcinii; pot fi mai usoare sau intense, dar nu trebuie continuate daca apare disconfortul sau orice durere, indiferent de intensitatea ei. Exercitiile Pilates nu solicita articulatiile sau spatele. De fapt, spatele se va fortifica, la fel ca muschii abdomenului si cei din zona pelvina – permitand o sarcina, o nastere si o recuperare dupa nastere mai usoare.

Sarcina este o perioada in care femeile trebuie sa se concentreze asupra exercitiilor de intindere, de relaxare si de mentinere a posturii corecte.

In primele trei luni, schimbarile hormonale din organism pot face sa apara greturi si epuizare, dar se pot face exercitii usoare chiar stand in pat. Adesea, putina miscare poate de fapt energiza corpul si imbunatatii starea fizica si mentala. Iar tehnicile de relaxare, incluse in programele de kinetoprofilaxie induc stari de relaxare fizica si psihica. Se evita exercitiile solicitante, deoarece in aceasta perioada exista un risc crescut de aparitie a avortului spontan.

Al doilea trimestru este, pentru majoritatea femeilor, cea mai usoara perioada a sarcinii. Desi corpul se schimba si se mareste, nivelul energiei este in general ridicat si acesta ar trebui sa fie si momentul de maxima practicare a exercitiilor, pentru a va oferi cat mai multe avantaje in lunile urmatoare.

In al treilea trimestru de sarcina, femeile se simt in general mai obosite si au o senzatie de disconfort fata de propriul corp, iar hormonii care au rolul de a relaxa articulatiile pelvine pot provoca dureri de spate. Greutatea suplimentara a bebelusului poate modifica centrul de greutate, picioarele se pot umfla si pot aparea pe ele vene varicoase. Exercitiile Pilates sunt benefice tuturor acestor probleme asociate sarcinii, tonifiand muschii „principali“, ceea ce duce in schimb la imbunatatirea posturii si circulatiei.

Imbunatatirea tonusului muscular si a circulatiei, obtinute prin exercitiile Pilates, vor fi foarte valoroase in timpul travaliului. O circulatie mai buna permite un aport marit de oxigen catre uter, iar acest lucru duce la mai putin stres pentru bebelus. Si, desigur, tehnicile de respiratie folosite in exercitiile Pilates pot ajuta la controlul respiratiei in timpul nasterii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s