Kinetoprofilaxia gravidei

In timpul sarcinii, organismul femeii este supus unor transformari importante. Mentinerea starii de sanatate in timpul sarcinii este benefica atat pentru mama, cat si pentru fat. Este important ca in timpul sarcinii sa aveti o dieta sanatoasa. Nu trebuie sa plecati de la premisa ca aveti nevoie sa mancati ca pentru doi, pentru ca aceasta este foarte gresita. Conteaza ceea ce mancati, nu cat mancati (calitatea nutritiva, nu cantitatea de alimente).

Pe langa dieta, practicarea exercitiilor fizice este ideala daca va doriti sa aveti o greutate corespunzatoare sarcinii si sa va pastrati starea de sanatate. Kinetoprofilaxia gravidei consta in practicarea unui program de exercitii, sub supravegherea unui specialist, pentru toate trimestrele sarcinii.

Odata cu cresterea fatului, postura corporala se schimba, articulatiile, muschii, tesuturile moi sunt supuse modificarilor, ducand la aparitia durerilor, dereglarilor si deficitelor.

In timpul sarcinii muschii planseului pelvin slabesc datorita presiunii pe care o exercita fatul, ducand la incontinenta urinara (pierderi de urina involuntare). Importanta este tonifierea acestor grupe musculare atat in timpul sarcinii, cat si dupa.

Respiratia se modifica datorita cresterii uterului care limiteaza ascensiunea diafragmului, ducand la o respiratie deficitara, ineficienta. Exercitiile de respiratie va ajuta atat pe perioada sarcinii, cat si in timpul nasterii.

Masajul in aceasta perioada este necesar deoarece :

– modificarea centrului de greutate a corpului duce la aparitia durerilor in zona lombara;
– scade irigarea tesuturilor cu sange,;
– lichidele stagneaza in zonele periferice, ducand la aparitia edemelor la nivelul membrelor inferioare.

Prin masarea zonelor cu probleme (picioare, zona lombara) este stimulata circulatia la acel nivel prevenind aparitia edemelor si a durerii.